Veel gestelde vragen – FAQ

 

Wie is Thyade Art?
Thyade Art bestaat 20 jaar en is in die tijd uitgegroeid tot een zeer service-gerichte galerie en kunstuitleen, met als basis de regio Rotterdam. Maar zij heeft ook klanten in andere delen van het land. Wij staan bijzonder goed aangeschreven bij onze klanten, en ook bij onze kunstenaars.
Wij streven dan ook altijd een win-win-win-situatie na. Iedereen moet zich goed kunnen voelen: klant-kunstenaar-galerie.
Met onze grote ervaring kiezen wij een grote verscheidenheid aan kunst uit, waarvan we weten, dat onze klanten die mooi vinden. Ook onze klanten wijzen ons op interessante kunstenaars, waarna we kijken of zij met ons in zee willen gaan.

Waarin verschilt de Webgalerie Thyade Art met de traditionele galerie?
Het enige verschil tussen de traditionele galerie en de Webgalerie Thyade Art is het ontbreken van een fysieke locatie. Je kunt dus niet op bezoek om naar de kunstwerken te kijken. Je bekijkt de werken op onze website en maakt daar een keuze. Dit scheelt bezoeken aan vele galeries, omdat wij veel werken hebben van veel verschillende kunstenaars. Daar zit vast wel iets van uw gading bij.

En wij bieden een ongekende service en flexibiliteit en zijn daarmee onze tijd ver vooruit. Zoals:
– 2x per jaar brengen/halen wij de kunstwerken bij u thuis… GRATIS!
– 2-3 keer per jaar organiseren wij een Popup Gallery, waar veel werken fysiek te bekijken zijn.
– uitleensysteem met variabel spaardeel, zodat je zelf het maandbedrag kunt bepalen.
– afbetaling op maat gemaakt (bedragen, termijnen, e.d.)
– op onze website een eigen Favorieten-pagina, die je kunt bijhouden
– je kunt op diverse moderne manieren op de hoogte blijven van nieuw werk.
– enzovoorts.

Hoe log ik in op jullie website?
Door te registreren en in te loggen krijg je meer mogelijkheden.
REGISTREREN
– Klik rechts in de bovenste balk op Registreren
– Vul de basisgegevens in (met *
– Zet vinkje in vakje naast Ik ben geen robot (links onder)
– Klik op blauwe knop Registreren (rechts onder).
Je ontvangt nu een email.
– Klik op de link in de email
– Vul in vak onder Nieuw wachtwoord met een wachtwoord van jouw keuze
– Zet vinkje in vakje naast Ik ben geen robot (onderin)
– Klik op Wachtwoord opnieuw instellen
– Vervolgens klikken op inloggen

INLOGGEN
– Gebruikersnaam en wachtwoord invullen en Ik ben geen robot aanvinken.
Je komt nu op jouw Accountpagina, waar jij je gegevens kunt aanvullen/aanpassen en je favorieten kunt bekijken.

Kan je naast kopen ook werk lenen?
Dat klopt. Alle tweedimensionale werken zijn te leen volgens ons Uitleensysteem, waarbij je elke maand een bedrag spaart. De werken zijn ook te huur (zonder sparen).
Je ziet bij elk werk of het beschikbaar is, of dat het elders is (bijv. uitleen, verhuur, e.d.).
Als je interesse hebt in een werk, mail dat naar ons, dan zullen wij die direct reserveren.
Het kan zo zijn (kleine kans), dat toevallig een ander net iets eerder hetzelfde werk heeft gereserveerd, en dat dat nog niet op de website is verwerkt (zit altijd wat tijd tussen). Uiteraard nemen we dan contact met je op.

Welke regio bedienen jullie?
postcodes-kleinIn principe werken wij landelijk. In de praktijk komen verreweg de meeste klanten uit de ruime regio Rotterdam.
Woont u binnen de regio (postcodes 26 t/m 32), dan komen wij maximaal 2 keer per jaar gratis bij u langs om werk te ruilen of brengenWoont in de postcodegebieden 22 t/m 25, 33, 34, 42, 43, 46 t/m 49 dan komen wij 1 keer per jaar gratis bij u langs.
Buiten dit gebied of als wij vaker langs moeten komen, dan vragen we een bijdrage van € 0,20 per km. Koopt u het kunstwerk binnen 2 maanden, dan restitueren we eventuele vervoerskosten.

En als ik nu meer werken leuk vindt en niet direct een keuze kan maken?
Dan geeft u aan welke u leuk vindt, en die nemen wij dan mee naar uw woning. U kunt dan ter plekke bekijken, waar u voor wilt gaan. De andere werken gaan gewoon mee terug.
Dit geldt zowel bij directe aankoop als bij uitleen/huur.

Kan ik ook de objecten, die op jullie website staan, kopen?
Wij hebben een mooie collectie met objecten van keramiek, glas, verbronsd tin, neolith, e.d.
Deze zijn te kwetsbaar om te lenen/huren, maar zijn wel te koop. Van het opgebouwde spaartegoed of contant. Als wij bij u langs komen om een nieuw schilderij brengen of om te ruilen, kunt u aangeven, in welke objecten u interesse heeft. Deze nemen we dan mee, waardoor u thuis kunt beslissen of u het wel/niet wilt kopen.

Hoe registreer ik mijzelf op de website?
Door te registreren en in te loggen krijg je meer mogelijkheden:

  • Klik rechts in de bovenste balk op Registreren
  • Vul de basisgegevens in (met *)
  • Zet vinkje in vakje naast Ik ben geen robot (links onder)
  • Klik op blauwe knop Registreren (rechts onder)

Je ontvangt een email.

  • Klik op de link in de email
  • Vul in vak onder Nieuw wachtwoord met een wachtwoord van jouw keuze
  • Zet vinkje in vakje naast Ik ben geen robot (onderin)
  • Klik op Wachtwoord opnieuw instellen
  • Vervolgens klikken op inloggen
  • Gebruikersnaam en wachtwoord invullen en Ik ben geen robot aanvinken.

Je komt nu op jouw Accountpagina, waar jij je gegevens kunt aanvullen/aanpassen en je favorieten kunt bekijken.

Staan alle kunstwerken op de website?
Inderdaad,alle beschikbare werken staan op onze website. Van sommige werken, die al lang in de uiteen zijn, ontbreekt soms de foto (maar die werken zijn ook niet direct beschikbaar).

Kan ik de kunstwerken ook eerst elders bekijken?
Ja, dat kan. Per jaar organiseren wij 2-3 keer een Popup Galerie in de regio Rotterdam.
Daar nemen we veel werken mee, zowel schilderijen als objecten. Als u tevoren aan ons opgeeft, wat u graag zou willen zien, dan nemen we die in ieder geval mee.
Tijdens zo’n lang weekend kunt u werk kopen, lenen, huren of gewoon bekijken.

Is bij uitleen het maandelijkse bedrag te variëren?
Ja, dat kan. Ook hierin zijn wij uniek!
Het maandelijkse bedrag bestaat uit 1% van de waarde van de geleende werken voor een bijdrage in de kosten en minimaal 1% als spaartegoed. Normaal hanteren wij 2,5% aan spaartegoed, maar desgewenst kan dat elk ander percentage zijn (van 1% tot bijvoorbeeld 5%). Op die manier kunt u zelf bepalen, wat u maandelijks wilt betalen.
De bijdrage voor kosten is voor onder meer: incasso, administratie, betalingsrisico, e.d.

Hoe betaal ik?
Als u een werk leent of huurt, dan machtigt u ons om maandelijks het bedrag van uw rekening te halen. Dat gebeurt dan automatisch.
Als wij een werk bij u thuis brengen, die u direct wilt aankopen, dan kunt u altijd per pin betalen.
U kunt natuurlijk ook een restant bedrag voor aankoop aan ons overmaken.

Hoe lang mag ik een kunstwerk in huis hebben?
Als u een kunstwerk leent (en dus een spaartegoed opbouwt), dan mag u een deel van de werken maximaal 6 maanden lenen. De overige zo lang u wilt.
Wij kennen geen minimum termijn, dus als u na een mand wilt ruilen, dan is dat ook mogelijk.
Heb je een kunstwerk gehuurd (zonder sparen), dan mag je het werk zo lang as je wilt in huis houden.

 Als we van dezelfde kunstenaar een ander werk zouden willen zien, is dat dan mogelijk?
Ja dat kan. Als u aangeeft welke maat en welke sfeer u zoekt, dan nemen wij met de kunstenaar contact op. Als hij inderdaad ander werk heeft, dan zullen wij die ophalen en meenemen naar uw woning.

Als ik een werk dat ik leen wil kopen, hoe gaat dat dan?

Dat is heel eenvoudig. U geeft ons te kennen (mail, telefoon) dat u een werk wilt aankopen. Wij sturen dan een koopformulier naar u op. Daarop kunt u aangeven hoe u wilt betalen (spaartegoed, overmaken, e.d.).  Moet u nog een bedrag bijbetalen (als spaartegoed onvoldoende is), dan kunnen we een (flexibele) afspraak maken, zoals:  doorgaan met de maandelijkse bedragen tot alles is betaald, een bedrag in één keer of een andere betalingsregeling.
Als wij het formulier hebben ontvangen en een eventueel restbedrag is verrekend, dan mag u zich de trotse eigenaar van het werk noemen.

Waar kan ik mijn spaartegoed aan besteden?
Je kunt het spaartegoed natuurlijk besteden aan een fraai kunstwerk. Maar zie je op onze website een mooi object of in onze webshop een fraai kunstcadeau, dan kan je dat ook met je spaartegoed betalen.

Hoe kan ik het contract opzeggen?
Heel eenvoudig, door ons te mailen of bellen. Wij overleggen dan met u wat u met het werk dat u leent/huurt wilt doen. En hoe u een eventueel spaartegoed wilt besteden.
Op het moment dat alles is geregeld, wordt het contract ontbonden. U bent dus niet nog eens maanden of jaren aan het contract gebonden.

Moet ik telkens weer de gehele website doorlopen om te zien wat ik mooi vindt?
Dat is niet nodig, daar hebben wij in voorzien!
Je kunt je eigen Favorieten-pagina samenstellen en beheren.
Als jij je aanlogt (naam, wachtwoord en emailadres ter verificatie), dan kan je beginnen.
Loop op je gemak de collectie door (via Collectie of Kunstenaar) en klik op het hartje onder het plaatje. Deze zal dan een gouden kleur krijgen.
Alles wat je hebt verzameld zie je terug door naar je Favorieten-pagina te gaan (menu-item Collectie – Favorieten). Deze selectie blijft bewaard, dus een volgende keer kan je werk toevoegen of weer eraf halen (door nogmaals op hartje te klikken).

Een andere handige optie is het kunnen selecteren van kunst vanaf een bepaalde datum.
Als je bij Collectie in het filter onder Datum vanaf bijvoorbeeld 01-07-2016 zet en op de button Zoek klikt, zie je alle werken, die na deze datum nieuw zijn binnen gekomen.
Zo kan je snel weer werken aan je favorieten toevoegen!

Hoe kan ik zien als er nieuw werk binnen is?
U kunt dat op meerdere manieren doen, zoals:
– U geeft aan dat u de email-nieuwsbrief wilt ontvangen. Daarin staan de nieuwe werken in vermeld, maar ook wanneer er weer een Popup Galerie is en ander nieuws.
– U volgt ons via Facebook (thyade.galerie). Zodra we iets nieuws binnen hebben, laten we dat via Facebook weten.
– U checkt regelmatig onze website. Onder Nieuwsberichten volgt u alle laatste nieuwtjes.
Maar u kunt ook via Collectie en in Filter een datum vanaf invullen om te zien wat de laatste tijd aan werk is binnen gekomen.

Hoe kom ik met Thyade Art in contact?
Door een email te sturen naar info@thade.nl.
Of te bellen met één van onze adviseurs op doordeweekse dagen van 9:00 – 17:00 uur.
De adviseurs zijn: Han de Ruijter 06 2917 5672 en Paul Fransen 06 5247 7037.